7 Ocak 2013 Pazartesi

Lol Hakkında Genel Bilgi

League Of Legends adlı PvP oyunu strateji ve teknik ile oynanan bir oyundur. Bir çok haritası ve oynanma şekli vardır. Oyun 27 ekim 2009 yılında piyasaya sunulmuştur. Oyunun ana kurgusu ücretsiz olduğu halde oyun akışı içinde performans geliştirmek amacı ile ek alımlarla oldukça fazla para harcanabilmektedir.

Oyun tarzı Warcraft III (DotA)'dan alınmıştır , aynı zamanda League Of Legends haritası olan Summoner's Rift , DotA'nın Defence Of Ancients adlı haritasından yardım alınarak hazırlanmıştır. Summoner's Rift adlı haritada 5 vs 5 , her takımda beş kişi olmak üzere toplam on kişi ile oynanır. bu haritada ''Lane'' olarak adlandırılan bölgeler vardır.

Genellikle karakterlerden maksimum verim alabilmek için üst (top) lane solo olarak tek kişi ile oynanır. Bu tek başına oynayan oyuncu solo olarak oynayacağı için üst lane'e uygun bir fighter hero'su olmalıdır. Alt (bot) lane'e Adc ve Support olmak üzere iki tür karakter gönderilir. Adc ( Attack Damage Carry ) rakiplerine uzaktan (ranger) attack damage vurarak katletmeye çalışan bir Hero türüdür. Support ise yanındaki karakterlere / karaktere yardım ederek katledilmesini engelleyen bir Hero türüdür. Ability Power eşyaları ile güçlendirilebilir.

Mid ( orta ) Lane çok önemlidir çünkü oyun genellikle orta lane'den bitirilir , bunun nedeni ise base'den rakip takımın nexus'una olan uzaklığın diğer lane'lere göre çok daha az olmasıdır. Mid'den giden karakter Mage yani Ability Power ile güçlendirilen bir karakter olmalıdır. Takımının en önemli kişilerinden biri olan ve Jungler olarak isimlendirilen karakter lane'lar dışında kalan ve tarafsız yaratıklar ile döşetilmiş bölgelerde bulunan yaratıkları keserek Seviye atlamaya çalışan bir karakter türüdür.

Oyunu kazanmanın iki yolu vardır : rakip takımın Nexus'unu yok etmek veya pes etmelerini sağlamaktır. Jungler olarak oynayan oyuncu genellikle ''Buff'' (geliştirme) sağlayan özelliklere sahip yaratıkları katletmeye çalışır. Bu Buff'lardan mavi olanı / mana ve enerji yenilemesi sağlar , aynı zamanda karakter özelliklerinin bekleme sürelerini azaltır. Kırmızı olan ise karakterin normal saldırılarının düşmanı yavaşlatma ihtimalini arttırır.

Karakter büyüleri karakterin kendi özellikleri dışında seçenekler arasından iki tane seçmek zorunda olduğu bir tür ek özelliktir. Berrak Zihin : Karakterin azami mana değerinin %40'ını doldurur. Ayrıca , dostların azami mana değerinin %40'ını da doldurur. Dirilt : Şampiyonu kendi başlangıç platformunda diriltir. Hayalet : şampiyonun 10 saniye boyunca hareket hızını %27 arttırır , ( bu süre içerisinde uygulanan yavaşlatma etkileri şampiyonu etkilemez ). Çarp : hedef minyon veya tarafsız yaratığa 490-1000 arasında
( seviyeye bağlı olarak ) gerçek hasar verir , genellikle Jungler karakterlerde kullanılır. Şifa : Şampiyonun ve yakındaki dostların can değerini 90-345 arası yeniler. Tutuştur : Hedef rakip birimi tutuşturarak , 5 saniye içinde70-410 ( şampiyon seviyesine bağlı olarak ) gerçek hasar verir. Sıçra : Şampiyonun imlecinin doğrultusunda , kısa bir mesafe ışınlanmasını sağlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder